Matte material

Tjoho!!

idag har det redovisats matte material för 1-3 åringar i skolan.



Mitt tema var stor & liten, men jag vävde även in olika former, sortering & räkning



Matte i förskolan är ju SÅ mycket mer än räkning. Matte finns överallt.


min "försöksbebis" som iofs inte är nån bebis längre..

Helst ville hon ha sönder mina former, busfia!! men stor & liten ska vi lära oss! :)

Hon lär sej så jäkla mycket just nu känns det som. Hon låtsasleker för fullt med dockan eller i sitt kök och bjur på mat och äter själv. Bäddar åt dockan & en liten mus som bor i en tändsticks ask med kudde & täcke. Om man frågar "hur stor är Lowa?" så sträcker hon armarna över huvudet. Hon vet vart magen är och naveln. Hon vet även vart våra näsor är, men sin egen vill hon inte peka på ;) när vi läser böcker och frågar vart är tex. pippin? så pekar hon på den osv... det är så häftigt!! hon använder inga direkta ord än, men man förstår tydligt vad hon vill ändå. det var dagens skryt,haha!

Mina älsklingar hade en hääärlig morron. Not. Lowa vart alldeles tok mammig när jag skulle gå till skolan imorse. Sååå jobbigt, men det är väl bara att vänja sig. Det var bara att bita ihop och gå. I 10 minuter hade hon gråtit och letat efter mej. Efter ett tag fick pappa trösta och de såg på lite bolibompa. Senn ville lowisen  inte klä sig tydligen.. så det vart för stressigt för någon sång för dem idag. Lek på öppna blev det iallafall och det hade vart så kul. Imorgon ska jag redovisa om något som betyder mycket för mej. Svårt o ta med Lowa ju, funderar på o ta en snutte. Den betyder ju mycket för den som betyder mycket för mej..hehe! dessutom betyder den mycket för mej också, jag får ju sömn!! :)

Nu ska jag hoppa in i sovrummet o se på "andra avenyn" Liverpool spelar tydligen nån match, så det blir sovrummet för min del.. :)

Ta hand om er så hörs vi!

Kramar











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0