~ Upprörd

Skaffa dej ett liv, Liv!! den var till 99,9 % fejk.. den är borttagen nu också..

Har ni läst "livs" blogg??  http://colourfulmiracles.blogg.se/ hon är 19 år och ska dö imorrn kl 20.00 i bröstcanser? visste inte att dödshjälp var tilåtet i Sverige? hum, redan där går misstankarna om att det är en bluff. Men jag förstår inte hur någon människa har samveta att dra en sådan snyfthistoria om den inte är sann! jag erkänner, jag grät!! hoppas för hennes skull att den är sann, men det tror jag faktiskt inte. TRAGISKT.

Efter 250 kommentarer, om att hon ska vila i frid, ifrågasatte någon: hur kan du veta när du ska dö?

Här är en av kommentarerna hon fått:
Postat av: Träffar cancerpatienter varje dag

Ledsen vänner, det är inte en chans att det här stämmer, i alla fall inte om "Liv" (är ju väldigt ironiskt att hon kallat sig precis det) bor i Sverige.

Plötsligt måste hon ha fått den briljanta idén att hitta på en historia om sin bröstcancer. Knappt 20 år gammal och allt. Beskedet kom ju som en blixt från klar himmel i bloggen. Vi ger inte patienter besked om hur lång tid de har kvar att leva. Och vi slutar inte att behandla även om en cancer har spritt sig - det finns alltid möjlighet för s.k. palliativ vård mot smärtor, illamående etc. Man kan leva länge, många många år, med en obotlig cancer, men när man väl är döende sitter man inte i sin säng på sjukhuset och bloggar. Inte i Sverige, i alla fall. Och man får inte dödshjälp. Inte en chans. Inte på det här sättet. Visst kan anhöriga och personal tillsammans besluta att stänga av respiratorn för en patient som i flera tester visat sig vara hjärndöd, men om patienten själv är såhär klar i huvudet är det inte en chans.

En briljant idé var det hon fick, Liv, och det får man ge henne en eloge för. Hon har fått massor av människor att tro på hennes falska historia, och det är förstås dålig stil - men samtidigt har hon rört er till tårar, fått er att tänka på att leva varje dag fullt ut, och fått er att tänka på bröstcancerpatienter och rosa bandet. Hon gottar sig säkert i den uppmärksamhet hon fått, men jag hoppas att hon främst varit ute efter syftet att få er att tänka till och vilja hjälpa. Det här var ett experiment från hennes sida, jag kan inte tänka mig annat. Ett ganska obehagligt experiment, med tanke på alla de dödssjuka cancerpatienter som verkligen finns därute och lider på riktigt.

Kanske får man veta om det är sant eller inte? men en sak är säker, man ska inte tro på allt man läser på internet...

Ikväll blire mys hemma hos Linn & Anders och imorrn har jag en ledig dag! ska till mammsen o prova kläder inför 70 tals festen till helgen :)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0