~ Mattila

Då har man kommit hem från Mattila då, och jag är positivt överraskad. Jätte mysiga stugar hade vi :)
vi började med att gå en vandring, vi stannade för några roliga övningar för att sedan bege oss mot toppen ;) jag småsprang lite uppför (då fick jag lite rumpa, lår träning) hehe, det var så inbjudande. Väl uppe, åt vi våra matsäckar samt tölade en del ;) Har fått en jätte mysig kompis, Sanna. Gillar henne verkligen. Hon är 24 år o har världens sötaste dotter Alva, på 1,5 år. :) efter att ha sett (vad vi trodde ) björnbajs, var vi livrädda hela turen hem, för att bli uppätna av ett gäng björnar...huuuaa. Sanna fastnade med sin stövel i en räjäl "lerpöl" och fick panik! som tur var kom Carina och räddade henne ;) väl hemma, dracks det lite tee i stugorna. Senn skulle vi till en annan stuga och äta. Men det var inge gott :( så jag åt knäckebröd o vatten...hum? 

Senn var det dags för rökstugan.. ( ni vet en sån där stuga, di använde förr i tiden. Man eldar o röken lägger sej presic under taket) det var mysigt, till en början och jag blev kliad i håret av Emma. Mådde som en gudinna :)
men senn blev det toook varmt och vi höll på o smälla av. Gubben ville aldrig sluta prata heller, så till slut var vi tvugna att gå :( En klasskompis lilla bebis var med, så det var vår underhållning :)

Nästa dag, var vi på en liten tur igen, och vi lagade grönsaks soppa på stormkök :) haha vi har bildbevis på mej o Eve. Vi var aningens skeptiska till en början, men det var kul? o satans gott! om vi inte hade glömt morötterna? ;)
senn var det bussresa hem, såå trött var längesenn jag var alltså.

Snart blir klassfest också. Tur att vi har Emma i våran klass. Hon älskar att fixa med fester osv, så det blir nog bra detta.

Idag har jag inte varit riktigt pigg, kanske diog på mej nån skit ut i skogen? ska ev. ut en sväng till ikea med dezi senn, o kanske äta sushi med Linn o Anders ikväll, får se hur jag mår.

Nu måste jag plocka lite här hemma!

Saknar dej Marcus, väldigt mycket. Pusss pusss.

Hejsväjjs!! här kommer lite bilder från friluftslivet... heheh

image206
ja o evelina innan vandringen.. 


min söt sanna      matti



image211
delar av min klass :=)

image212
Sanna & jag ;)

image213
vår "kvällsunderhållning"

image214
jag som väntar på att vår soppa ska koka! ;P

image215
eve & jag, gör den bästaste soppan :) hahha

image216
ser bra ut det där evelina ;O)

image217
änligen färdig :)


Kommentarer
Postat av: camilla

Hmm, det är nog nyttigt med lite friluftsliv!:)
Grattis till förlovningen oxå, mysiga kort ni hade tagit! Trevlig helg!

2007-09-07 @ 19:52:19
URL: http://www.camsliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0