GOD morgon!

Ciao!

idag är det en kanon dag! vet inte varför? men det bara känns så... trots det trista vädret utanför. Jag är för det första ledig och kommer vara det fram till tisdag! :) för det andra är jag allmänt lycklig! det är så sjukt.. för humöret verkligen växlar från dag till dag... men idag! är en bra dag :) Så de så! ska plocka lite här hemma. Fick ju bort lite mer grejjer i förrådet med, så jag kan fixa lite till där nere. Sen åker jag nog ut till rusta igen.. hihi. Mamma: jag önskar mej inte de turkosa badrummsmattorna längre ;p jag köper de nu! ;) vill ha de tills ni kommer på kalajs.
I eftermiddag kommer Jenssan hit o fikar lite med mej. Ska bli mysigt, ett tag sedan vi sågs nu och har mycket att snicksnacka om! :)

Idag går jag in i v. 17 (16+0) så här står det på minbebis.com:


Bebis
- 11 till 12 cm lång och väger 100 g. Bebisen är lika stor som en kupad hand. Bebisen samlar på sig fett, viktigt för att kunna hålla värmen efter födseln och lagrar näring.


Du
- Viktökning 2,5 till 4,5 kg, mer eller mindre. Livmodern har en ovalform. Du kanske är hungrigare än vanligt, ät när du är hungrig men tänk på vad du stoppar i dig.

Så här ser min mage ut i v. 17


Igår hade jag lite onsdagsmys till barnmorskorna. grönsaksdipp fick det bli :)
här sitter jag o mumsar! haha. Mackans huvtröjjor är aldrig fel ;)

image748     image749

Sedan kom jag på att jag ville ha nån snygg "teskål" å lägga mitt nya te i, som jag köpte igår. Jag tog fram mina scrapboocking grejjer o pysslade en stund: Resultatet:

image751 

Ja tycker den blev rätt söt, personlig om inte annat! :)
image752

Nu, ska jag hoppa in i duschen! Hej hej!


Kommentarer
Postat av: zanna

Åh söt liten kula du börjar få! :) Jag har inte så mkt till kula än, men lite tycker jag nog att jag kan se.. ;) Blev ju sjukt sugen på grösaksdípp nu! Får bli imornkväll till fredagstv:n.. hehe!

Vet du? Jag har fått hem en doppler ("angelsound") som man kan lyssna på bebisens hjärtljud med hemma, såå coolt att ligga i sängen i höra "hästgalopperandet"! :)

Ha det toppen!
kram

2008-04-10 @ 15:02:27
URL: http://klemsi.blogg.se
Postat av: zanna (igen;))

Jag köpte den på E-bay, från ett företag i kina! :)
Allt är bra med mig o magen, har känt första "sprattlet" i magen denna vecka, hihi!

hur har du det med symptom o sånt, mår du bra?
kram!

p.s! om du vill kan du ju adda mig på msn så kan vi prata mer. Jag har "förnamn" sen understreck "efternamn" @hotmail.com ;)

2008-04-10 @ 16:39:05
URL: http://klemsi.blogg.se
Postat av: Frida Carolin

Hej,
jag kan gjärna hjälpa dig med din design,
jag kan fixa den som du vill ha,
det är bara skriva ett mail och skicka med eventuella bilder som ska vara med,
skriv om der är någonting specielt som du vill ha med,
för att kunna fixa det behöver jag även din inloggning

min blogg: http://fridacarolin.blogg.se
kram Frida Carolin
svara helst på mail [email protected]

2008-04-10 @ 20:32:37
URL: http://fridacarolin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0