Ultraljud om en vecka

Hej! ja, ultraljudet närmar sig o vi längtar såå. Jag har drömt om det senaste nätterna. På den bilden som jag fick i drömmen, var mycket klarare än vad ultraljudskorten egentligen är. Du var så vacker. Du hade din pappas ögon och min mun. Inatt drömde jag att jag såg bebisen på ultraljudet + ett marsvin.. det var mindre kul kan jag säga.. det låg även ett ägg i magen.. ja herre gud! märkliga drömmar man får stå ut med. Känns så coolt (nästan jobbigt) att komma ihåg varje dröm man drömt. Inatt handlade det om spjälsängar och skötbord. Jag ser ju en klar koppling till varje dröm, vad som har hänt under dagen. Var jäkligt rädd för att jag skulle drömma mardröm om Englafallet, så mycket som man har tänkt på det. Men faktiskt inte. Tack för det.

På tal om det, så är det fruktansvärt. En oskyldig liten människa, som är påväg hem till sin kärleksfulla mamma, från fotbollsträningen...har så mycket hat inombords mot denna man, men skriver inte om det här.
Såg även en bild på Saga och Maximilian i aftonbladet idag, för första gången. De som blev ihjälslagna i sitt eget hem. Vart är vi påväg? Hur söta små barn som helst. Man kokar inombords!!! Jag läste även pappans brev till sina barn. Han älskade verkligen sina barn. Han kan ha gjorrt sina misstag, men sina barn älskade han. Den känslan fick iallafall jag. Tänk er då att bli misstänkt för mordet på dem. Måste kännas fruktansvärt. Hursomhelst så var det ett väldigt fint skrivet brev. Hoppas de tre små änglarna har det bra, där de är nu.

image782



Nu till något roligare: Jag går in i V 18 idag :)

Bebis - Bebisen är 12,5 till 14 cm mellan stjärt och huvud, den väger ca 150 g. 50 g mer än förra veckan. Bebisen kan rynka på pannan och göra grimaser. En del basreflexer börjar utvecklas nu som till exempel sugreflexen och bebisen vänder ryggen till om magen utsätts för ljus. Hjärnans första kritiska stadium är nu över.


Du
- Nu är det dags för ultraljud. Det görs omkring vecka 17 till 18. Vikten har ökats till mellan 4 och 6 kg, men det är bara början. Ät rätt så behöver du inte oroa dig för onödiga kilon. Du kanske börjar få ryggbesvär, blir täppt i näsan eller svårt att röra dig som du vill. Det börjar helt enkelt kännas att du är med barn.

image783

Igår var vi iväg o tränade på gymet. Lite sega var vi både jag o Dezi, men vi gjorde det ändå! :)

Nu ska jag nog iväg o köra ett pass till. I eftermiddag ska vi fortsätta vårt temaarbete.

Adios!

Kommentarer
Postat av: Janni

Tänk Malin att du är gravid. Vilken häftig känsla!
Hur mår du?
Var det planerat?
Beräknad förlossning?

Stort grattis!!

2008-04-17 @ 16:13:52
URL: http://www.innaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0