Bröd för gravida magar

Hello!

allt väl? här är det bra. Jobbar mina sista bestämde dagar här snart. Gött på ett sätt. Tråkigt på ett annat. Kul ju att ha något att göra om dagarna.. men jag ska nog hitta på lite saker som får tiden att gå.

Häromdagen, när älskling var på fotbolls match, bestämde jag mej för att göra ett bröd som vi pratat lite på. Solrosbaguetter närmare bestämt. De vart väldans goa måste jag säga.

1 paket jäst
5dl ljummet vallen
0.5 dl olivolja
1 msk salt
1 dl solroskärnor
1dl linfrö
1 dl skalat sesamfrö (hade inte det hemma, men det blev gott ändå)
12-13 dl vete mjöl.

Smula jästen ordentligt i en bunke. Häll på ljummet vatten och olja. Tillsätt salt, solroskärnor, linfrö och sesamfrön och rör om igen. Arbeta in ,jölet, spara lite till utbakningen. Jäs i ca 40 min. Dela degen i 8 lika stora delar. och baka ut baguetterna på en plåt. Grädda mitt i ugnen i 225 grader ca 12 minuter.

Lycka till!! Kan säga att Marcus ÄLSKAR det här brödet ;) å min mage med :)

 
Mysig kvällsmat ;)


Igår var jag o jobbade på ett fritids.. kan lätt bli lite segt, då det inte finns några speciella uppgifter när det fortfarande är sommarlov, men jag o några tjejer började pyssla lite med smycken ;) det fördrev tiden lite iallafall.
Gå in på den här länken: www.designatenga.com dår har ni en som KAN göra smycken!! :) jag & mackan har tänkt o beställa ett varsitt halssmycke med våran älsklings namn på, vad det nu blir :) Så nu vet du det NETA :)


mina prinsess örhängen ;) haha

Går in i V 35 idag! helt ofattbart!! längtar så mycket tills det drar igång, samtidigt som jag är livrädd på samma gång.
Vi kallar den lille där inne för nåt så påhittigt som "bebisen"  gärna med uttalet "bebish" :) vi sa det igår, att vi säkert alltid kommer kalla han/hon för just bebisen.. haha, säkert måttligt populärt? ;) Bebish, mår iallafall utmärkt vad det verkar och hjärtat slår fint 136 slag i minuten senast. Vi har en lite busig bebis, som snurrar runt lite i magen just nu. Men det har ett litet tag till på sig att fixera sig på. Kan ju inte vara kul att ligga stilla i en ställning heller ;P


v 35 (34+7)

Nu är älskling på sitt sista borta jobb.. känns SÅ skönt. Vi trodde väl kanske inte att det skulle bli nåt mer nu heller.. men han måste ju dra hem lite pengar till familjen, så så fick det bli. Han kommer hem inom tre timmar OM något oförutsägbart inträffar och lillen vill komma ut till oss tidigare.. Saknar dej redan! man blir så van o ha han hemma. Det har vart helt underbart <3
Igår hämtade vi hem ett skötbord också! som jag har längtat att få grejja med  det. Pappsen & jag fixar nog upp det den här veckan.. hehe! ett BRio skötbord, med massa förvaringsmöjligheter. Perfect.

Nu väntar jag på att Dezi ska komma hit o mysa med mej! så jag ska sätta på lite te'e åså nu.

Hade gott!!! puss

Kommentarer
Postat av: Neta

Det låter bra det!!Bara att ni säger till. Har du funderat mer på invigningsfesten då?

Kram

2008-08-21 @ 16:00:40
URL: http://www.designatenga.com
Postat av: Malin

Neta: Ja, jag kommer jätte gärna :) kramar

2008-08-21 @ 17:07:05
URL: http://malllaballla.blogg.se/
Postat av: evelina

aa underbar film :)

ooo va nära d e nu för dej!! såå spännande :)

o livrädd säjer du hehe, hur nervös e du på en skala ;)

2008-08-21 @ 18:52:21
URL: http://eeveelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0