FIxar dag

Godmorgon!

ja, igår fixades det här hela dagen lång ;) bebipyssel. Mamma & pappa kom hit på eftermiddagen o pappa satte upp skötbordet i badrummet. Tack! jag hade bakat äppelpaj som vi myste med efteråt.
Sedan pysslade jag och ställde in allt i de olika facken, som vi hade hemma. Det gjorde verkligen min dag. Såå kul att få pyssla o lääängta lite till.. <3


Bara att fälla upp när det inte används. Perf.

Lite senare tvättade jag alla babykläder samt sängkläder till spjälsängen. Tyckte mycket blev så skrynkligt, så jag ställde mej o strykte sen också. På kvällen kom dezi o vi kollade på film o myste tills klockan blev nästan halv ett.

Idag tar jag kanske en sväng ut till willys. Tänkte köpa pappers servetter o göra rent små rumpor med. Har ju bara våtservetter hemma, men har läst att man ska vara ganska sparsam med dem, då de lätt torkar ut huden. De är ju bra att ha med om man ska bort eller så iallafall.

Annars ska jag nog sitta lite på ballkongen o njuta lite av den sista? solen.

jo! på begäran från Lotta. Här är recept på äppelpaj som jag har.

Fyllning
5 äpplen
1 dl socker
1 msk kanel

Pajdeg
1,5 dl mjöl
1,5 dl socker
100 g smör

Kärna ur äpplena och dela de i små bitar. Lägg dem i en smord form. Strö över socker o kanel och blanda runt. Blanda till pajdegen. Lägg degen som ett lock ovanför äpplena. (tror det är detta som skiljer sej mot andra recept!?)
Går bra att smula degen också, det gjorde jag igår ;P

Grädda i ca 25 min, 225 grader

Servera med kall vaniljsås!

Puss så länge!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0