Restless legs..

Åh vilken jobbig natt!! ! har knappt sovot någonting, pga myrkrypningarna i benen!

altså, jag kunde ha blivit galen. Jag var skit trött, men benen.. de ville ut o springa ett maratonlopp eller nåt.. :(
mackan hade vart vaken i princip ett dygn på jobb och var svintrött, så han somna gott med en gång han.. :)
jag låg väl o sparka runt i sängen nån timme. Därefter testade jag att lägga mej en sväng i soffan. Drog ut alla soffkuddar och la upp benen högt, men inget hjälpte... gick tillbaka till sängen, la mej åt andra hållet..."myrorna" fortsatte...

till slut visste jag inte vart jag skulle ta vägen, så jag slog på datorn och sökte på "restless legs" läste att det inte är helt ovanligt att det dyker upp under graviditeten, och att det kunde bero på järnbrist. I mitt fall har jag svårt o tro att det är det.Då mina värden vart bra + att jag äter nifirex (järntabletter) man kunde även ha brist på kalcium, vätska så jag drack både mjölk och ett flaska vatten. Läste även om en tjej som hade lagt en kall handduk på sina ben och tyckte att det hjälpte. Det var det sista jag gjorde och då tyckte jag att det släppte :) så jag somnade kanske vid 03, 03.30...
när mackan skulle gosa lite i mitt hår, kände han bara en blöt handduk... haha! jag hade ju vänt på mej... han undrade varför jag låg med en blöt handduk i sängen... :)

hört även att massage kan hjälpa innan sänggående, ska lägga fram det till mackan, för det här går inte!

jaja, nu ska jag äta lite lunch här, så får vi se vad vi hittar på ikväll :)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anna

tack så mycket, kul att höra :)

2008-08-02 @ 14:13:24
URL: http://annamyren.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej gumman=)Så fint du har gjort det till den lilla=)Du ser ut att må jätte bra!Jobbigt med benen bara!Var rädd om dig KRAMAR

2008-08-03 @ 13:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0