Norrsken

hejsan! lördagkväll o jag sitter här o e dunder förkyld :( trist eftersom Nisse & Lotta skulle kommit hit o spelat spel o grejjer :/ men,men. Istället fick det bli hockey ( :/ ) och snart ska vi se "snakes on a plane" hoppas den är bra :) kommer antagligen somna, trots att jag sovit i princip hela dagen..

Igår morse var vi o tränade, skönt! senn kom "svärmor" hem till oss o fikade :) mysigt så. Hon är bra go hon ;)
Hann träffa kimsan med igår en sväng, trevligt.


Om jag inte blir sämre till imorrn, så kommer familjen asp/petersson med lilla Alva o fikar med oss ;) får försöka låta bli o "snosa" för mycket¨på henne då.. kan bli svårt dock ;)

Jo.. rymden.. jag har alltid varit ganska facinerad av rymden. Vi kom o prata på norrsken häromdagen och varför det blir norrsken. Mackan ska börja jobba i Kiruna nämligen, o där lär han väl få se ett o annat sådant.
Jag var på klassresa dit när jag gick i femman (mamma  var med också:) då fick vi se ett, häftigt värre ;)
hade tänkt att göra en sammanfattning över sidan nedan hur det uppkommer, men känner att jag är lite för trött för det nu, men ni kan gå in på den här sidan och läsa om n vill. Helt klart intressant.

http://www.irf.se/norrsken/Norrsken_varfor.html




Nej nu ska jag krypa upp i soffan hos min älsk, kanske får man lite hårmassage? en ä ju ändå sjuk.. ;)

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Tinna

Shit, d e häftigt d där me norrsken.
Vi måste ses snart, innan jag åker. Kan väl hitta på något i veckan. Lite promenader i snön och så=)
Puss*

2008-01-06 @ 12:17:01
URL: http://vastkustflikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0