Spjälsäng och sommarestugemys

Tjena! i helgen har vi vart hos svärisarnas sommarstuga och mått gott. M och hans far gick en sväng till skogen i fredags och fick med sej en hel del hjortron. Så det fick lov o bli vaniljglass med varma hjortron :) Britt inger o jag kikade på nån scary kriminalare på tv 1000. Sen på lördag åkte vi till Gammelvala med Mackans pappa. Britt inger kände sej trött, så hon var hemma o vilade och hade gjort iordning fläskfile och färskpotatis när vi kom :) gammelvala var väl inte så häftigt, men det var rätt mys o vara där iallafall. På lördagkväll, åkte vi hem till oss igen. De skulle se på "se upp för dårarna" jag hade gärna stannat o sett den med dem, för den är ju så bra :) men jag var lite för trött för det. Vi myste i soffan hemma och kolla på nån film.

Igår sov vi jätte länge :) vi var helt slut bägge två. När vi vaknade åkte vi ut till Ikea och köpte spjälsäng som vi fått av svärisarna. Tack! jätte fin är den. På vägen hem, svängde vi förbi A & S och lille H, alltid lika go & charmig <3
trevligt som vanligt ;=) sen bar det hem för att spruva ihop spjälsängen och ställa den på plats ;) hehe. Har dock inte köpt någon madrass än, men jag bäddade lite ändå. Vi fundilerar på att skaffa en sänghimmel, men vi vet inte hur vi ska göra riktigt. jag har sett på tradera, jätte fina väggdekorer som det står "här sover vårt mirakel" på, det skulle jag gärna ha ovanför sängen. + en lampa. Ett skötbord ska vi få låna nu också, så nu är det bara "små" grejjer som behövs köpas. Tror jag ska spara mej lite nu, så jag har nåt att roa mig med i september, då jag är helt ledig.

   
här skruvas det ;)
  
klar :) under sängen har vi tänkt o köpa två vita korgar att ha tex. filtar och sängkläder i.


Nu gör jag sista veckan på simskolan, o sen väntar två v ledighet! :) mmmm ska bli skönt.
idag var vi inte värst länge på simskolan, då det inte kom några barn. Annars idag har vi varit iväg och tränat på gymet, det var skönt. Sen har jag vart en sväng på stan, tvättat, rengjort badrummet. Ja, jag har hunnit med en del iaf. Nu ska jag lägga mej i sängen och se på tori & dean in love, eller vad det heter. Deras son heter Liam. Det tycker jag är jätte fint, men inte M :(. Senn blire att fixa iordning lite kvällsmat tills M kommer hem. Han är o tränar fotboll i det här regnet ;(

Tjing tjing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0