Sunshine

Hello!

Haft en helt underbar dag på simskolan idag. Goa barn, härligt väder :) många av barnen är på god väg att lära sig simma också, det är så klart jättekul.
I måndags hade vi inte ett enda barn.. det regnade konstant.. Vi satt i bilen och myste vi ;) igår bestämde vi att jag skulle ta med vår bärbara dvd, så vi kunde se på film om det inte kom några. Men igår höll det ju upp, så det vart inget film tittande :) När vi hade suttit i bilen tillräckligt åkte vi hem igen.. Blev bjudna hem till Dezi på lunch :) därefter åkte hon o jag ut till Ikea och handlade lite.. :)

Idag är det onsdag och jag går in i V 29 ;) (28+0) och då händer bla. detta:

Vecka 29

Bebisen - Bebisens mått är ca 37 cm mellan fot och huvud och den väger 1250 g. Det är trångt i livmodern och bebisen trycker med armbågar och knän. Genom stresshormoner som kommer via ditt blod till moderkakan kan bebisen känna om du är stressad eller upprörd.


Du
- Livmoderns topp är ca 10 cm ovanför naveln nu. Måtten är omkring 27 till 30 cm. Liten eller stor mage spelar ingen roll, det som är viktigt är att din kurva ökar som den ska. Viktökningen är ca 8,5 kg till 11 kg. Om du är orolig över din vikt så ska du prata med din barnmorska.


Ikväll ska i förmodligen gå ner på riks fm festivalen och äta en bit med I & D, ska bli mys.
Nu måste jag vila lite innan bara, så att jag orkar med ;)

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0