Onsdag

Hej! idag är det onsdag & jag har varit på mitt andra Mvc besök. Allt var bra,  vikt och mått var normala.
Hjärtljuden lät jätte fint o låg o slog i snitt 144 ;) Vi pratade lite och sedan tog jag lite prover på labb.

Jag går idag in i V 26 ;) tiden bara flyger fram!! efter 30 börjar nedräkningen.

Då händer detta: (25+0)
(http://www.pampers.se/)

Andningsövningar. Den här veckan börjar ditt barns näsborrar att öppna sig, vilket ger barnet möjlighet att öva att andningsrörelsen med hjälp av muskler och lungor. Det finns förstås ingen luft att andas så istället andas barnet in och ut fostervatten. När barnet väl är fött, kan det andas direkt .


En hejare på att suga!
Ditt barn rör också på muskler som behövs för att få i sig näring - det vill säga läppar och mun. Sugreflexen är så stark att om handen rör sig framför ansiktet, kommer barnet automatiskt att börja suga på tummen och fingrarna. Ultraljud visar ofta hur barn inuti livmodern suger på tummen. Vissa barn föds faktiskt med blåsor på fingrar, tummar, läppar och händer. Att kunna suga, är bara en av ett 70-tal andra reflexer som ditt barn kommer att ha vid födseln.


Hårda tag.
" Att gripa efter saker och ting - förslagsvis min navelsträng - kan jag också." Att kunna gripa om saker är en av alla de många reflexerna. Om du håller ut ditt finger framför en nyfödd kommer du att bli förvånad av barnets hårda grepp. Ditt barn övar på riktigt hårda tag redan nu. Favoritleksaken är navelsträngen, som barnet tycker om att dra och slita i..


Vikt och längd.
Ditt barn är cirka 33 centimeter långt och väger omkring 800gram.

Du har gått 175 fulla dagar av 280 (63%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar(v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 30 sep 2008
Du har 105 dagar kvar till förlossning.

På sundstalägret rullar det på, känns som det blir bättre o bättre. Man börjar få koll på barnen nu. Första dagen var total kaos.. ville lägga mej ner o gråta. Men nu.. mycket bättre. Värsta timmen vi har är badet, för då är det så härjigt, 30 ungar i en liten pool. Försöker va på kanten så mycket som är möjligt och ha en överblick därifrån. Någon behöver ju vara där också :) sen är det så jävulens varmt i badhuset med! *puh* snart är en vecka gjort i allafall. :)

Saknar min Macko... snart se vi igen, det blir toppen!! <3

Nu ropar sängen på mej! igår när jag gick o la mig, fick jag inte sova för vår lilla bebis. Den ville ha en liten enmansshow först. Så det var bara att ligga och titta och njuta. Gjorde mig ingenting ;) vill knappt blinka när den håller på o leker därinne. Tänk om man kunde se in i magen genom ett litet hål ;) undrar vad den gör egentligen? Magen svajar iallafall fram och tillbaka, så den ser ut att ha skojjigt ;) efter ett tags lekande slutade du tvärt. Då somnade vi gott båda två :)

Nej nu... sängen.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0