Godmorgon

Hello.

Imorgon går jag in i V 23 :) då händer detta:

Vecka 23

Bebisen - Din bebis väger ca 500 g och är 20 cm lång. Den fortsätter lagra fett, men huden är fortfarande alldeles rynkig. Nu utvecklas bukspottskörteln som producerar insulin och hormoner. Insulin är viktigt för din bebis produktion av blodsocker.

Du - Viktökning omkring 5 till 7 kg, om inte mer. Livmoderns mått är mellan 21 och 24 cm från pubisbenet och livmoderns topp. När livmodern växer trycker den mot urinblåsan och du blir kissnödig oftare. I denna period kan en del gravida drabbas av graviditetsdiabetes.


Magen i slutet av v 22 (22+6)

         image865               image866


Var ute på en promenad i söndags. Orkade och ville gå fortare, men får håll med en gång. Lilla bebis som ligger o trycker på.. då tar jag det lite lugnare eller stannar. Då släpper det för en stund. Jag som känner att jag både orkar och kan gå fortare.. Så är det, skönt att va ute o gå iallafall. Cyklade även till skolan igår, det var naturligtvis jobbigare än vad det brukar, men det gick bra. Idag tror jag att det får bli en sväng till gymet.

Inatt drömde jag att förlossningen gick huur bra som helst.. det kändes inte ens..hahah!! amningen gick också hur bra som helst.. sann dröm? haha, knappast! tror tillomed jag födde tvillingar i drömmen.. ja man drömmer mycket konstigt när man är gravid :=)

Nej, nu blir det sola lite på ballkongen och en kopp koffeinfritt kaffe :)

Puss!

Kommentarer
Postat av: Linnsan

hej gumman!
Jag tror att det kommer gå superbra på förlossningen. Kul att se hur magen växer. min hosta ger sig inte. Men vi kanske kan ses lite ikväll? Puss puss!

2008-05-27 @ 11:22:15
URL: http://linncharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0