Gravid update

Hej! hinner bara slänga in lite gravid fakta här, innan jag går ut o njuter av det vackra vädret. Har cyklat till skolan idag & ikväll bli det en promenix med Linssan! gött.

V 23:

Sagostund. " Mitt favoritljud är min mammas röst när hon sjunger eller pratar med mig." När nu benen i öronen har hårdnat, kan babyn höra dig och föredrar din röst framför allt annat. Ge ditt barn en daglig dos genom att läsa, prata eller sjungaJu mer barnet hör din röst desto mer bekant kommer den att vara för barnet när det väl är fött.

Den magiska påsen. Fostervattnet som omger ditt barn är den perfekta miljön för att det ska växa och bli till ett friskt nyfött barn. Den salta vätskan håller barnet varmt, skyddar det från infektioner och är tillräckligt elastisk för en rörlig kropp under utveckling. I detta stadium innehåller fosterhinnan en halvliter vätska, som renas var tredje till var fjärde timme.

Vikt och längd. Ditt barn ser ut som en liten, smal nyfödd. Barnet väger närmare 450 gram och är 23-25 cm långt.
Forum
 
Baby Basics
 
 
I Sekretesspolicy I Allmänna bestämmelserI Gemenskap I Sidöversikt I Vanliga frågor och svar I Press I Just nuI


Du har gått 154 fulla dagar av 280 (55%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 0 fulla dagar(v22+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 30 sep 2008
Du har 126 dagar kvar till förlossning.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0