Ledig dag

Hej! Sitter hemma hos mamms o papps o myser. Mamma hämta mej på praktiken igår. Jag följde med hem och sov kvar. Pappa var på möte i Uppsala och M på jobb, så det passade perfekt! Vi svängde in på Netto, på min begäran. Handlade lite smått o gott. Tyvärr  hade de inte fått in några nya bodysar :(

Sen åkte vi hem, kika lite på bebisgrejjer,som jag och brorsan hade haft. Jag tog med mej lite hem. En hel del får va kvar hos mormor o morfar också :) Senn gick vi ut o gick en promenad. Tindra (deras katt) följde givetvis med..helt galen var hon. :) sprang som en tok, för att sedan lägga sej helt utmattad.
En kanon dag helt enkelt. På kvällen sparka bebis, som vanligt :) härligt.

Imorgon är sista dagen på praktiken.. ska bli rätt kul att komma tillbaka till skolan (1,5 vecka kvar) vi ska ha en dansuppvisning inne i mitt i city..bävar lite inför den, eftersom vi inte vet vad för dans det är..
Ser ut som det ordnar upp sej till det bästa på sommarjobbsfronten. Hoppas,hoppas jag får en vecka på solen i juni. Då kommer jag nog tacka nej till sundstalägret (om det är heldagar vill säga) sorry Dezi.. :( men kommer nog tjäna bättre på en vecka på solen, än 2 på sundstalägret. Plus att lägret innebär mer fysiskt arbete. Ja, vi får se helt enkelt. Jobb har jag vilket som :) Sen löste det sej så bra, att jag & Dezi ska jobba i Mosaren i juli som simlärare. Väse dock, men det får det vara värt, när man vet att man får jobba med någon som man vet att man går ihop med :) jag hmnade först i skattkärr.. men vi har nu bytt. Ska bli riktigt kul!!! tror dock inte jag kan ha min våtdräkt i år...haha! Ny bikini behöver en ju också.. har köpt en ny överdel, och ska nu hitta ett par matchande typ "surfingshorts", som inte är för långa dock.. :) tänkte slå till på ett par XL, det är väl lika bra.. nog om detta.

Imorgon är vi bjudna hem till A & S och Lille,lille H, ska bli såå kul och jag har sett så fram emot detta! det var så längesenn nu. Ska bli underbart att träffa H också :) lite spelkväll & lite matlagning tror jag det blir, blir alltid så lyckat i detta sällskap! :)

Nu blir det visst lite fika här ute på altanen :) Mamma & jag! myys.

M, kommer hem ikväll, ska bli så mys! Älskar dej så fruktansvärt mycket hjärtat. <3
Längtar så otroligt efter dej också "lillhjärtat" kunde inte kännas mer rätt, än vad det gör nu.

Puss,puss

update v 22

Vecka 22

Bebisen - Bebisens vikt och mått är ca 400 g och 19 cm lång. Ögonlocken täcker hela ögat och bebisen har fått ögonbryn. Naglarna är så långa att de täcker fingertopparna. Lungornas luftrörsträd förgrenas och lungblåsorna utvecklas. Lungorna är fyllda med vätska ända fram tills födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft.

Du - Livmoderns mått är mellan 20 till 23 cm. Du kan försöka känna den ett par cm ovanför naveln. De flesta kvinnorna känner att detta är en härlig och bra period. Hår och hud strålar, detta beror på att kroppen är fylld med graviditetshormoner som skapar tillväxt. Tänk på din hållning så att du inte får ryggbesvär längre


Magen V 22. (21+1)

image854  image855

image856
Tindra höll på o busa imorse.. hon tyckte inte att jag skulle få läsa tidningen..







 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Malin!

Kan vi inte få se lite magkort =)

2008-05-22 @ 13:12:54
Postat av: kim

Hej gumman. Underbar mage, längtar till sep. Saknar dig massor. Hoppas allt är bra med familjen! Puss puss puss

2008-05-24 @ 10:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0