"Netto" is the shit :)

Hej!

vill börja med att medela att jag idag har cyklat fram och tillbaka till skåre och min praktikplats! :) jihhaaa.
Tog 40 minuter i morse och då cyklade jag rätt sakta. Har börja o få håll så fort jag rör mej, så jag tar det lungt. Så två mil idag da, känns gott. Vi har för övrigt sålt vår kära "Bettan". I väntan på att vår bil som vi ska köpa blir till förfogande, cyklar jag! :)

Idag har det varit förskolans dag, detta har vår avdelning firat med att gå till en annan förskola och sjunga sånger + äta glass. Riktigt kalajs med andra ord. Den förskolan för övrigt, var riktigt mysig och riktigt trevlig personal. Sådana växer nämligen inte alltid på träd har jag fått erfara. Skulle aboslut kunna tänka mej att jobba där om det finns möjlighet, om inte annat skulle jag vilja ha mitt lilla hjärta där ;) <3

Det är min samlings vecka den här veckan och vi har tema grönt. Vi har sjungit om krokodilen varje dag och så har jag haft lite olika teman. Imorgon har jag knopat ihop en liten story, som jag ska berätta för barnen med hjälp av lite gröna leksaker.. blir nog kul. Får testa den på mackan ikväll ;)

image838  image839
förbereder morgondagens samling


När jag och min käre vän Dezi, cyklade ut till skåre härom kvällen (för att visa mej hur jag ska cykla, när jag ska till praktiken.. de håller ju på o bygger om o skit i Skåre) åkte vi in på Netto o handlade lite bubbelvatten. Såg då massa fina bebiskläder, så ni kan tro jag svängde in där idag på vägen hem :) Fem st bodiesar strax över hundringen, tycker jag är heelt okej :D
image840

image841image842

"lilla snigel" är det första plagget vi köpte. Spök setet, kommer snart hem i brevlådan :)


image843
Bebis korgen i sovrummet :) där spjälsängen kommer att stå.


image844
jag köpte även denna toksöta kaffeburk


image845
M kom över ett nr av bamse, från året då jag är född och en när han är född. Så nu ska vi köpa ett av årets nummer, så har vi en från varje familjemedlems födelseår :) detta ska ramas in och hängas inne i sovrummet vid spjälsängen. :)


Puss & häej!

Kommentarer
Postat av: jenny

söt blogg.

2008-05-15 @ 20:00:37
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: Desi

Rolig idé det där om Bamse tidningarna :)Bamse is the shit! Puss o ser fram emot en härlig jobbar sommar tillsammans med dig o min systers baby :))

2008-05-16 @ 17:23:01
Postat av: Karin

Hej gumman! Du är på Filips avdelning min systers son=) han är på stacken? Han har ju haft inskolning nu i två veckor!=)Fina saker du köpt och vad mysigt!!Hoppas du har haft en bra helg gumman=) Kramar

2008-05-18 @ 16:38:18
Postat av: Malin

Karin: nej, jag är på tuggeliteskolan. Kram

2008-05-18 @ 17:22:28
URL: http://www.malllaballla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0