Julemys

wihooo! snart är det jul. Lowas första jul. :) Hon ligger i vagnen o sussar på ballkongen, M sitter i soffan o ser på fotboll o jag sitter här med en kopp glögg (saftglögg..) o bloggar lite.

Idag, eller rättare sagt redan i fredags plockade jag fram adventsljus staken till sovrummet + lite stjärnor å igår gjordes det årliga advents ljusstaken iordning, som vi såklart invigt idag.


lite adventsmys

Ett par julgardiner har också fått kommit upp! så nu är det faktiskt lite julstämmning här ;) Ikväll ska vi se på "sunes jul" som vi brukar göra varje år.. haha, det är ju lika roligt varje gång. Favoriterna är nog ändå "julstöket","pulkapappan" och "julgranen" :) ni kommer väl ihåg den julkalendern?

Idag har vi fått bort det mesta av Lowas skorv i hårbottnen. Jag trodde ju bara att hon var lite torr, så vi har smörjt in med babyolja innan bad. Men när hennes hår antog en lite lätt gul/orange färg, insåg jag att hon var full med skrov i hårbottnen.. ja man kan ju inte veta allt.. hehe :) så nu har hon haft babyolja + en tunn mössa på sej ett tag å sen vare bara o kamma bort alltsammans! hon är som en ny liten tjej nu.. så len o go nu :)

L farmor & farfar skulle vart här o adventsmyst med oss idag, men farmor blev sjuk :( så det får bli en annan gång. Di saknar Lowa tokigt mycket nu, då det var ett tag sen de sågs.

Till veckan ska vi på 2månaders kontroll på bvc, ska bli spännande.

Nu ska jag inta soffan ett tag innan hon vanknar.

Ta hand om er, puss!

Kommentarer
Postat av: Linda

Kikar in lite.. Du lämnade din bloggadress i en tråd jag startade på familjeliv för ett antal månader sedan, då vi båda var i andra trimestern. :-) Vilket datum är din tjej född? Min Isabella kom den 2/10 :-)

2008-12-01 @ 13:31:58
URL: http://akerlundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0