Längtan efter en liten...

Har varit stor länge. Nu är hon här! helt ofattbart. I flera år har vi pratat om det å längtat. Jag har varit på förskolan o myst o snosat på barnen o önskat att jag haft en egen liten att ta hand om. Tror inte att det kom som en överraskning för personalen att jag var gravid, så länge som jag "stritt" om det ;)Nu har drömmen iallafall blivit sann :) Vi har bägge varit redo rätt länge, men vi har velat vänta så jag har kommit en bit på vägen i min utbildning. Nu har jag läst två år och kommer ha 1,5 år kvar, så nu känns det rätt okej. Har även fått veta att min kurs till hösten är mycket hem arbete å har knappt några lektioner i skolan. Då kan jag passa på att jobba lite, medans M är pappa ledig plus att jag kan styra lite själv när jag pluggar. Tror det blir bra :)

Anledningen till att vi valde att skaffa barn nu, var för att vår längtan tog överhand. Jag (vi) hade aldrig kunnat väntat ytterligare två år. Så är det bara.

Några har skrivit att vi verkar ha det så lätt o att allt verkar så enkelt, men det är inte enkelt att vara mamma. Inte jämt.
Vi har haft turen att få en lätt graviditet, normal förlossning och en dotter utan magont. (peppar,peppar ta i trä)
Så.. man kan absolut ha det värre. Men vi har också en del nätter med mindre sömn, en oro som gör att man kan få magkatarr när man tror att någonting är fel. När man haft en jobbig natt tillexempel o man är så trött att man skulle kunna göra vad som helst för en timmes samanhängande sömn, då räcker det oftast att man tittar på henne, så blir man pigg & lycklig igen. Så är det faktiskt. Hon är världens bästa lyckopiller.
Men visst kan det vara jobbigt ibland, men det som är bra är så otroligt mer ofta och det väger så mycket tyngre än det jobbiga, att det känns onödigt att klaga. Att hon inte har haft problem med magen (iallafall inte än)  bidrar säkert till att hon är en sådan nöjd tjej.

långt inlägg nu, men kände bara för att dela med mej om mina tankar här..

Lowa & ja har vart hemma hos Elle & Wilmer på förmiddagen. Gick en promenad & fika sen hemma hos dem ;)
Imorgon ska vi på återträff med föäldraguppen, ska bli kul o få träffa all nu med sina bebbar. Sen blir det efterkontroll för mej... gah! ska knipträna hela dageni dag tror ja, för att kompensera första veckorna..hehe..

köpte en handpump idag för att M ska få ge henne på flaska imorrn, om jag får klartecken att börja träna.
Då åker jag iväg en timme (inte en minut längre;) å gör det.

Så imorgon får ni antingen ett depp inlägg eller ett glatt ;)

Tror jag ska äta lite nu, Lowis sover i vagnen efter promenixen här.

Puss så länge!


Kommentarer
Postat av: Anonym

intressant att höra ett verkligt inlägg, att inte allt är underbart hela tiden. själv fick jag en jobbig graviditet med foglossning och prematura sammandragningar och en dålig start då vårt barn kom för tidigt. vi fick också ett barn med magont o massa skrik... så visst gör det skillnad hur allt blir...

ha det gott och lycka till med träningen.

2008-11-17 @ 16:56:54
Postat av: Malin

Anonym: jag skriver alltid verkliga inlägg. Jag tycker inte det finns nån anledning att klaga, när det oftast går så bra :) finns så många som har det värre. Hoppas ni har det bättre nu da! Kram

2008-11-17 @ 21:09:07
URL: http://malllaballla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nä, det har du ju rätt i, man ska inte klaga, det kan alltid vara värre. Är roligt för er att ni fått en sån bra start, vi kämpar på o det är en aning bättre nu.

2008-11-17 @ 22:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0