V 37

OH MY GOD! in i v 37 idag! det är heelt ofattbart. Jag förstår det inte... det är inte många veckor kvar tills vi får se våran älskling för första gången. Det är så stort, så man knappt kan tro att det är sant.

Nu går tiden såå sakta bara... :( tiden fram tills nu har bara sprungit fram, men nu.. sakta.

I V 37 händer:

Bebisen - Bebisen väger nu nästan 3 kg och är 47 cm lång. De flesta bebisar har vänt sig med huvudet neråt nu. Om den inte har gjort det brukar man försöka vända bebisen. Den tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Lungorna är det sista av bebisens organ som mognar.


Du
- Livmoderns mått kan vara detsamma som förra veckan. Det kan även vara mindre eftersom att bebisen sjunker mer och mer. Men är du förstagångsföderska kan ditt magmått vara 33 till 36 cm. Försök vila nu inför förlossningen varje dag när du kan för sen kommer du bara få göra det när bebisen vill.

M är hemma idag, för han är sjuk. Idag ska vi passa på att ha en "profilax dag" (synn bara att jag är så jädra näppt i näsan...hehe) men det får gå endå..
Jag vet att det oftast inte blir som man tänkt sej på förlossningen, men man kan alltid förbereda sig så mycket man kan, så får det bli som det blir sedan. Det gör att jag känner mej någorlunda trygg inför iallafall.

Tjing,tjing. Nu ska jag gå o lägga mej hos älskling.<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0