Skruttis


Hej!

Vi har en liten skruttis här hemma. Hon vart jätte trött när vi satt o lekte,strax efter hennes första vila, så tänkte hon kankse inte hade sovit klart, men hon hade svårt att somna om. Istället fick hon lite mellis, men efter ett tag blev hon helt hysterisk plus att hon kändes varm, men ingen feber som tur var. La henne i knäet och till slut somnade hon till "the earth song" lilla gumman.  Hur kvällen/natten blir nu, det spelar ingen roll. Är man skruttig så är man.

Vi hade en jätte mysig tjejkväll igår jag o fröken Lowa. Hon somnade 18.20 o vaknade runt 20.00 med massa bus i blicken. Hon började pilla mej i ansiktet som hon ghorde får några månader sedan o sedan skrattade hon. Bus på g..haha. Så det var bara att ta upp henne. Då drog hon iväg ut i hallen å så vände hon sej om o kika om jag var med. Då kröp jag efter henne och låtsades ta henne och hon skrek av glädje! underbart. Till sist tog jag henne o lyfte in henne i vardagsrummet igen. Så där höll vi på både 1 & 20 gånger. Hon ville aldrig sluta. Mamman fick nästan skavsår på knäna :) senn la vi oss i soffan o kika lite på rallybrudar :) lowisen la sej på mage och jag smekte henne på ryggen. Efter ett tag trodde jag att hon hade somnat, men hon vara låg o myste :) Hon somnade vid elva iallafall o jag med.

Vi har börjat gjort hemlagad mat mer o mer nu till Lowa. M har gjort kanongod köttfärssås och pasta som slank ner gott idag till lunch, fast idag var det coouscous istället för pasta. O jag slog på stort o gjorde iordning fisk till henne, som hon egentligen skulle få nu, men hon sover ju nu så. Har en del till i frysen. Bara att tilsätta potatis,ris eller pasta. Jag kan lägga ut receptet här om nån vill ha. Enkelt och väldigt gott!

Annars idag har vi inte gjort mycket.. skönt inne väder iallafall. Tror vi e trötta här hela högen. Tror vi ska kika på senaste filmen vi spelat in på lowa ikväll. Den har just blivit klar. Annars blir det mys i soffan med Mackans hemlagade lasange och ett glas rött, det blev ju inget häromdagen.



En tröttis skruttis <3



leka,leka,leka






Smörgås! :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vill gärna ha recept! :)

2009-07-12 @ 22:05:02
URL: http://missleah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0