Dopet

Hej! nu har alla fina presenter packats upp och beskådats än en gång. TACK allesammans för fina presenter och en UNDERBAR dag.

TACK Kicki som sjöng så fint att tårarna var nära att rinna, TACK Gudfar Nisse som läste fin dikt till Lowa, TACK mamma o pappa som hjälpte oss mycket på dopdagen med fika, etc,etc. TACK Lotta som bar Lowa och som bakade smaskiga kakor!! TACK Ibbe som filmade hela dopcermonin och TACK alla ni som kom och gjorde Lowas dag till något att minnas för evigt.

Innan vi gick upp till kyrkan fick Lowa en fantastisk present av gudmor & gudfar! SÅ grym!
ni får se ett litet smakprov;

 
framsidan. Fråga mej inte hur, men det är en bild på första sidan på kyrkan där hon döptes! :)


Bästaste gudmor och gudfar!! men en fin personlig hälsning till gud dottern <3

 
hälsningar från gästerna


vårt allra första foto som familj :) texten längst upp till vänster, är hämtat ur min blogg. Det var det första jag skrev till er efter hennes födelse (på sjukhuset skrev jag det)

"Nu är hon äntligen hos oss, vår älskade Lowa. Hon kom till världen den 28 september 19.18. Hon vägde 3700 och var 48 cm lång och hon är världens vackraste, såklart!"

     
Små,små fossingar o fingrar & till höger inbjudningskortet och kuvertet till dopet ;)


på baksidan står dikten som gudfar läste i kyrkan <3

Allt som Lowa fick igår är vi så otroligt nöjda med. Så bra grejjer alltihopp! Vi har visat henne idag, då hon sov under hela paket öppningen igår

I kyrkan gick allting också bra. Hon skrek inget och var inget ledsen. Det är klart att det inte är så kul o få vatten i huvudet bara så där, men det gick bra :) hon tittade på prästen och på nisse när vi sjöng! Vi hade valt psalmerna: "Tryggare", "du vet väl om att du är värdefull" (tycker den är SÅ vacker) och "lilla barn" (från Kerstin Andebys mosters trudelutter")
Lowa var hos gudmor ända fram tills efter själva dopakten, då tog jag henne. Men det gick som sagt gööör bra :)
Senn bjöds det på sång från faster Kicki.Vackert. Vi fick som sagt kämpa för att inte börja gråta där framme. Hon sjöng "Älskade barn" den finns även som dikt, vilket början av prydde baksidan av inbjudningskortet om det var någon som la märke till det :) tänkte jag lägger ut dikten här framöver den är så fin både i dikt och sång! fin text helt enkelt.
Efter det läste Nisse dikt, också jätte fint. Sedan var det över och folk kom fram o tog kort på oss :=)

Senn bar det av till församligshemmet för fika och presentöppning! :) Lyckat verkligen.




en del av presentskörden! fick nog inte med allt ;)

Det blev en lång dag som väntat och vi var nog ifrån församligshemmet kring halv sju skulle jag tro. Lowis var alldeles färdig och somnade på bilfärden hem ;) M stack in på mongolien och köpte med kina mat hem. Hade ju inte ätit på såååå länge! hem o åt och myste och kikade lite på melodifestivalen, senn natti,natti :) hann se filmen som Ibbe filmade åt oss också! jätte kul!!


Dopbevis, dopljus & vackra blommor! :)


den här orchide (stavning?) har inte blommat på ja... jag vet inte huur länge!? aldrig tror jag..
men är vi kom hem igår, så hade den det! :) det tyckte vi var lite häftigt.


Lägger naturligtvis upp bilder från själva dopet när jag får.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!

Tack för en mycket lyckad och fin dag!



Jag lånade dopbilden på dig å Lowa... hoppas det är OK ;)



Kram och tack igen!

Lotta och Nisse!

2009-03-02 @ 11:48:53
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: Maria

Hälsa den lilla från mig ;-)



/Maria, Gudmor Lottas syster

2009-03-03 @ 22:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0