Mommo

Hej på er!

Lowisen sover efter en sissådär timmes krånglande.. :( hon vill upp hela tiden, sova vill hon då inte.
Till slut så gick hon med på att ligga ner på kudden iallafall. Jag frågade om hon kunde sjunga en sång för mej, å du fick jag höra den sötaste sången <3 jag förstod inte ett enda ord, men det behövdes inte. det var ändå världens vackraste. Efter en stund gjorde hon en paus och jag skulle applådera henne, senn fortsatte hon. Nånting med "iiiia,iiiaa glglg iioo" :) nu sover hon iallafall, skruttan.

Jag har gjort en fisksoppa till mej o min man, som alldeles strax ramlar in från jobbet här. Vad överraskad han ska bli.. haha! han lagar alltid mat här hemma. Alltid. Men nu hittade jag ett recept på baksidan av ett krossade tomater paket och insåg att vi hade allt hemma till den, så jag slog till. Jäkligt god måste jag säga! jag har tjuvsmakat, det måste man. Om m gillar den, kan jag lägga ut receptet om ni vill.

I tisdags hade vi ledig dag, jag & Lowa. Då åkte vi ut till mommo som också var ledig då!
vi började med o fika lite i vårsolen ;)


först frukt, senn sockerkaka!! :)

Vi passade även på att tvätta bilen och göra den fin. Lowa hjälpte naturligtvis till :)




tvätta, tvätta










Vila :)

Senn åkte vi till stan och shoppade lite till Lowa & Mommo.

Så här såg det ut då;


Lowa ville hålla mommo i handen heela tiden, såå söta.





fika på waynes i nya solglasögon :)

Tack för en underbar heldag!

När Lowa pratade med mommo i högtalartelefonen idag, frågade mommo om hon kunde säga mormor... då sa hon offa. gång på gång sa hon det. Det var så roligt.. mamma vill så gärna lära henne "mommo" men det går inge vidare..synn! :)

Nej, nu ska jag lägga mej till rätta i soffan, ha en bra kväll.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Lotta

He he! Kanske de sjunger om Per Olssons Bonnagård på förskolan ? =) Ser mysigt ut!

2010-04-30 @ 06:30:20
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: Lowas mamma

ja, eller här :) tanken har slagit mej åxo, men igår var det mycket mer än bara ia :)

2010-04-30 @ 08:32:31
URL: http://malllaballla.blogg.se/
Postat av: Jasmine - mamma till Joline. <3

TACK SNÄLLA! Vi hade en jättefin dag, då vi såklart hann prata massvis och det var skönt. Handlade med mig en hel del fina kläder hem.. Kram

2010-04-30 @ 10:19:51
URL: http://langtarefterdig.blogg.se/
Postat av: Madde

Gud va söt hon är!Melvin kan inte säga morfar fast hans smeknamn är mommo :)

2010-04-30 @ 13:58:09
URL: http://maddebadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0