Lördagkväll

Tjoho!

Tusen tack för alla grattis! :) "Liten" är beräknad att komma till oss nångång i mitten av mars, kanske blir vi framflyttade vid ultraljudet. UL är i mitten av oktober, vi längtar sååå..! tror nästan att det kommer bli en liten pojk :)

annars hinner jag inte reflektera och tänka så mycket på att jag är gravid faktiskt. Det kommer över mej då och då. Det syns ju och känns ju inget än (hoppas det är normalt..) nästan så man får lite dåligt samvete över att man inte tänker så mycket på bebisen.. när jag var med Lowa, var det ju det enda man tänkte på... nu är man så uppe i vår snart 2åring!! det är helt otroligt föresten att MIN dotter ska bli 2 år. Helt sjukt. Förövrigt är hon stora tjejen nu verkligen. Jag lägger henne i sin säng på kvällen runt halv åtta, vi läser "ok" helst en 3-4 stycken. Sen övergår vi lite snyggt till att sjunga om "kalle ankan, som satt på en planka" (inge trött på den låten...)
det blir  lätt lite "blinka lilla" "bäbä" och "lilla snigel" också innan vi säger "nonatt" :) å så somnar hon bums. I love it. Så smidigt det har blivit nu. Ibland sover hon hela nätterna i sitt rum, vissa tassar hon över innan vi gått o lagt oss, o ibland runt 04.00. Imorse kom hon först 5.30. Inte ett ljud sa hon, bara kom o kröp upp emellan oss. Senn att hon har börjat vela gå upp klockan 6.00, är ju en annan femma.. som ju har med o göra den okomplicerade nattningen.. :) men vi tar hellre det, än att hon ska vara uppe halva nätterna och att vi skulle behöva väcka henne på morgon! man behöver allt några timmars egentid på kvällarna också. Nog om det.

M är på avslutning med korpen fotbollen på pitchers i stan och trollet sover senn en timme tillbaka. Vi satt och myste i soffan förut till "Mamma mu och kråkan" och därefter "pippi" det är en höjdarkväll på barnkanalen för småttisarna :) lite chipsskruvar till det, sen var det tandborstning, på med pyjamas, lite välling, bok, sång & godnatt.


 
På tisdag ska jag & M på frisörbesök och bli snygga i håret föresten! skönt, skolan börjar på onsdag :)
Det ska faktiskt bli skönt att komma igång med skolan nu, göra min sista termin för att sedan äntligen bli färdig förskollärare :) På torsdag ska jag på möte i vikariepoolen, där jag äntligen kommit med ;) Tack Mia! ska bli kul att kunna jobba lite också och förhoppningsvis knyta mer kontakter. Jag har ju ett helt år på mej senn att söka jobb på. Skulle jag inte få något, så har jag iallafall poolen, även om det är skönt att va på ett o samma ställe, så är det ju en rescue. Lowa längtar nog en hel del efter sina kompisar och fröknar också, efter 7 veckor hemma i sommar. Nästan så hon klättrar på väggarna nu... men vad gör man? 3 veckors stängt på förskolan i juli och jag har vart ledig i aug. Mysigt har det vart oftast, även om vi ibland också blivit lite "ovänner" men senn har vi kramats ;)

Vi köpte en ny leksak till Lowisen på obs häromdagen, de ssålde ut den för ett mycket bra pris. varför väntade ni inte till hon fyller år, tänker nu mamma.. nej för att vi har redan köpt det hon ska få när hon fyller år och Julia har en sådan, så Lowa ville gärna ha en hon med.. så vad gör man? Låt mej få presentera: Igglepiggle!!!


nyvaken tröttfis :) igglepiggle är den blåa...

Han kan sjunga, dansa, prata m.m :)

Nej, om jag skulle sätta mej o försöka skriva ner lite på mitt PM inför examensarbetet...vad tror ni om det??

sitta här o hänga.. går inte för sig. Det här ska jag underhålla mej med ikväll:


har fått dille på blomkål..

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0