Dagarnas dag ;)

Hej!!

Igår sa jag till M, att : imorrn kommer det bli dagarnas dag! å det blev det :) M fick ett glatt besked, vilket gör att vi kommer få ha honom jobbandes på hemmaplan framöver! :) Vi är superlyckliga! efter m:s innebandyträning ska han svänga förbi mc donalds och köpa en varsin burgare! o imorrn blir det fredagsmys och en flaska vin, tror jag bestämt. Det här måste firas.


Lowa mekandes med prinsessbilen, vi har nog ett o annat o lära av henne ;)


På eftermiddagen har vi haft besök av mommo o moffa, till Lowas stora glädje. Dessutom hade världens bästa mommo med sig semmlor.. Lowis fick när vi andra fikade också, såklart. Det blev en liten bit kvar, som jag ställde in i kylen. Jag tänkte hon skulle få en liten smörgås till "bompa" nu ikväll, så jag öppnade kylen, tog ut skinkosten å när jag vänder mej om står hon o trycker i sig semlan fort som tusan! hahah, vi fick oss ett gott skratt kan jag säga.. konstigt nog fanns det ändå plats åt smörgåsen :)



Senn skulle hon med mommo o moffa hem också... slängde sej i mommos famn och stängde ytterdörren framför våra näsor! haha,jaha? får bli en annan dag det. Imorgon är det dagis igen och jag ska upp o ha en redovisning i skolan, sen är det heelg :) fast vi har ju som helgen två dagar extra i veckan :) lyxigt. Lowisen går ca. 3 dagar i veckan och då går hon 0.8.30 - 14.00. Skööna dagar och hon stormtrivs så! och jag är SÅ nöjd med val av förskola, kunde inte bli bättre. Hon går som 15 timmar, men vi har henne som heltid.. vi känner bara att hon inte ska behöva gå varje dag och få så långa dagar, så länge det är möjligt. Det beror helt på hur jag lägger upp min pluggtid. Än så länge går det bra med framförhållningen, men vi får se hur länge det går. Jag pluggar ju på heltid,så. Men då har hon iallafall fått en mjukstart. Det känns skönt.


Mommo hade också med sig nytt påslakan,lakan och örngott till spjälisen. Därför tänkte vi nu försök..oj nu vakna hon..

Hon var inte allt för nöjd med sin nya placering, men hon somnade om med en gång nu iallafall. Hon sover i spjälsängen nu, så får vi se. Det är ju så SUPERmysigt att ha henne i vår säng.. hoppas hon vaknar senast 4 och vill komma o mysa hos mamma o pappa. Vi har flyttat in spjälisen till vårat sovrum nu igen iaf. När hon sov i sitt rum till o börja med, sa M: men Lowa då? jag saknar Lowa ;) dessutom blev det ett jävkla spring från rum till rum o hämta henne, när hon inte kunde somna om.
Så här fint sover hon nu i sina nya sängkläder! Tack.



Vid läggdags, är favoriten just nu en bok om en pojke, den handlar om vad pojken gör innan han ska sova: bada, klä på sig pyjamas, krama mamma, läsa bok... det är en handdocka som pekar och gör olika saker. Lowa älskar den! Senn när pojken ska sova, då vill nallen alltid ha en godnatt puss så han också kan sova, å Lowa är inte sen med att ge nallen det.



                                                                                                      mmmm,na!


Nej, nu ska jag lägga mej i soffan och göra ingenting! uuh va gött.

kram

Kommentarer
Postat av: Linnea

Roligt å höra att Lowa trivs på dagiset :)Gött att hon lyckats få en mjukstart oxå. Elin har det verkligen vänt för, hon verkar älska att gå till dagis nu och inte vill hon hem heller när jag hämtar henne.. De är roliga de små liven.

Kram till er

2010-02-18 @ 21:19:53
Postat av: malin

Ja, visst är dem :) skönt att det vänt för er också! förskolan är ju bra för barnen, det får man inte glömma ;)

2010-02-18 @ 21:24:00
URL: http://malllaballla.blogg.se/
Postat av: G I L R A E N

SVAR: Hej Malin! Det är klart jag gör det också! :D Har du tänkt dig i studio eller utomhus? För mer info om priser kan du kika in på www.emmabertilsson.com



Hjärtliga hälsningar Emma

2010-02-18 @ 22:10:26
URL: http://gilraen.blogg.se/
Postat av: malin

Emma: va kul! vi tänker oss studio, jag hör av mej när det blir aktuellt :)

2010-02-18 @ 22:39:52
URL: http://malllaballla.blogg.se/
Postat av: G I L R A E N

SVAR: Kanoners! vad glad jag blev nu! Jag ser verkligen fam emot det! :D Sänd ett mail till [email protected] eller ring mig. (telefonnummer i e-postadressfältet). Se till att va ute i god tid bara. Studio är lite svårare att få tid för. :)



Ha en supertrevlig helg nu så hörs vi snart!



Hjärtliga hälsningar Emma

2010-02-18 @ 22:46:45
URL: http://gilraen.blogg.se/
Postat av: Maja

Sicken söt liten prinsessbil:)

2010-02-18 @ 23:04:21
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vad mysigt :D

2010-02-18 @ 23:16:43
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: D A H L È N

gud va söt :) Barn är ju de roligaste dom finns :) har själv en 4årig syster som oofta får stå framför kameran ;)

2010-02-19 @ 09:20:15
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0