Våffeldagen

Hej!

Vi har varit o myst hos mommo o moffa i eftermiddags jag & Lowis. Åt goda våfflor och Lowa satt o ritade huur länge och koncentrerat som helst. Små, små cirklar och stooora!

Hon fick påskägg av mommo. En söt liten bukowskji kanin! hon har samlat på sej en hel del bukowskji den här tjejen! på bara 1,5 år ;) mina små kycklingar som jag fick att hänga i riset, var dock mer intressanta för tillfället.
En, bok och en påskkärring fick hon också! tusen tack.



hjälper till med våfflor, men det var en annan dag :)



mamma  hade köpt några mallar man kunde måla o sätta upp på väggen. Lowa målade en elefant och ett hjärta, jag målade den här... :)


Lowa tycker tydligen att ankan ska sitta på pottan istället för hon. varje morgon när hon ska borsta tänderna, borstar hon på honom/henne också! ;)


Lowas alldeles egna "ankdusch"


underbaraste shampoot! luktar himmelskt i nybadade barns hår ;) å i vuxnas med för den delen


söta näsdukar måste man ju ha när man är snuvig ;)

För övrigt är favorit ordet "nej" av fröken fräken. Allt man frågar henne om blir "nej". Om man frågar om vi ska sjunga om krokodilen, blir det nej. Om imse vimse? nej. Känns som hon tänker "herre gud mamma? de där gamle låtarna!? fram med lite nya...." när man ska sjunga o läsa barnkammarboken, är det mesta nej. O om man provar sej på o sjunga lite ändå (ifall hon bara säger nej för skojjs skull) får man "neeeej" och fäktning med armarna.
härligt med egen vilja, eller hur?

ikväll fick jag inte ens vara med på läggningen.. är det okej? när jag skulle sätta mej brevid mina guldklimpar utbrister hon "nej,nej,nej,nej!! och säger "A-a" vilket betyder hejdå och vinkar åt mej. Okej, synd jag som älskar läggningar.. :) imorrn kan hon vara mammig, det svängar rätt mycket som tur är. Hon sover fortfarande i sitt rum, vår stora tjej. får se när hon kommer in till oss idag.

Ord hon säger nu:

Tack
Pappa
mammmamm
Bappe - Nappen
Nutte - snutte
Ja
Nej
bopp! - hopp!

Hon sa en gång "Mi bopp" när hon ville ha "sin" hoppmatta som egentligen är vår åkmatta..hihi

Det är häftigt och jag tror snart att det kommer komma en hel del ord från den här lilla munnen ;) det är så underbart att få uppleva detta.

Annars kan hon hoppa jämfota hopp och rulla runt på mattan, det tycker hon är superkul. Hon kan nog bli en liten gympatjej! jag o M längtar tills hon kan börja på nån minigympa ;) men det är väl bara för de "minsta barnen" vilket ju betyder barn från 3 år... eftersom barn under 3 år inte förstår någonting? jag blir så trött... nånstans måste det väl finnas aktiviteter för barn under 3 år och nån som vet och är påläst att barn under 3 år förstår och kan mer än man tror. Lowa skulle säkerligen uppskatta en liten kort teaterföreställning eller liknande. Men nej, finns inte. Det kompetenta barnet var det ja.. ?

Nej, nu kom sambon hem från träning och det är nog snart läggdags. Imorrn väntar jobb för M, påskpyntning för mej o Lowis. Tror vi ska försöka dra med gammelfarmor till naturum på en kaffe också.


Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Pimp my badrum =) Älskar badankor... synd att min badankeradio inte var så vattentät som N påstod, trots mina protester ;)

2010-03-26 @ 17:16:54
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0